måndag 1 mars 2010

Mormors ledig

är jag idag eller vad man nu kan kalla det.

Isac hade vattenkoppor för ett par veckor sen och nu har lilla Ofelia fått det.
Hon har inte så jättemånga men får ju inte vara på dagis.
Då Linda nu har sin praktik och får "jobba" igen de dagar hon är borta så är jag hemma idag med barnen.

Det är inte klokt vad snabbt allt ska gå för de små.
De kom för ett par timmar sen och vi har hunnit frukost, film, bada, sminka oss och rita stora teckningar.
Och nu är stora lego lådan framme och antagligen snart ute i hela huset.

Igår hade jag stora fejja dagen.
Fick putsat fönster i stora rummet och Nellys rum och fick dit nya fina vårgardiner.
Rummen blev helt annorlunda.
Ja stora dammvippan kom fram och jag pyntade till det lite med nytt ljusfat och gröna ljus och stenar jag köpte på A6 i veckan.
Rensade upp rejält bland böcker och garner som legat lite huller om buller.
Garnerna fick jag ner i den resväskan jag införskaffade för ett tag sen.
För att katterna inte ska lägga sig i det mjuka har jag fyllt den med så mycket garn att den står lite på glänt.
Helt perfekt och precis så jag ville ha det.

I går var det riktigt gott vårväder, fåglarna sjöng överallt och det var ljummet i luften.
Härligt och jag ser fram emot våren och alla växter som jag ska ta vara på.
Iår ska jag plocka björklöv och göra te på. Ska även plocka nässlor och torka.
Förhoppningsvis kommer jag att lära mig mer om örter när vi går örtvandringen.

Kanske jag iår får i ordning på en örthörna. Har gjort små försök innan men inte lyckats ordentligt.
Men det beror på mig och att jag bara gjorde halvhjärtade försök.

Ja jag får se vad ork och tid räcker till.

Nu är det visst dags för lite frukt och paus i legobyggandet.

1 kommentar:

E-B sa...

Hade varit kul m foto på den kappsäcken på glänt o fylld m garner, säkert snyggt. ;-)