onsdag 24 mars 2010

Deklarationerna

är på väg ut i våra lådor.
Ja min har inte kommit ännu och jag väntar spänt på den.
Om du har e-legitimation från din bank kan du gå in och se redan nu vad du får tillbaka.

Försökte fixa det men se det vill inte, blir så irriterad. De vill att vi använder internet till allt men att få det att fungera är ju en helt annan sak.
Jag får ge mig till tåls till se öppnar på telefonen så får jag ringa och se om jag kan få nån hjälp.

Ikväll ska vi titta på lokalerna till den nya skolan som ska öppna här i Ljungby. Carl Oscar friskola. Vet inte bestämt om Nelly vill börja i den men vi ska i alla fall dit och få info och se lite vad de har att erbjuda.

Nu är det vår, en stor gås formation kom på himmelen när vi gick med hundarna innan, och småfåglarna lekte i buskarna och hade febril aktivitet.
På nyheterna igår sa de att vårvärmen kommer idag så det har jag tagit fasta på.
Underbart, härligt, äntligen eller jag vet inte hur jag ska uttrycka det hela.

Jag gillar verkligen vintern men i år känner jag att vi fått mycket vinter och våren blir mer efterlängtad på så vis.
Nu vill jag ha lite solglimtar och goa stunder på min uteplats med en bra bok och en kopp te.

Men nu ska jag ta tag i lite skötsel av djur och få fram lite frukost till oss innan skolan ropar efter mina små underbara tonårsstinna ungdomar.

Ha en goedag för det är ni värda, stanna upp och andas ett djupt andetag och känn efter vad Du vill göra och inte vad Ni tror andra vill att ni ska göra.

2 kommentarer:

Tina sa...

Hej hopp sötis!!
Hur mår du? Saknar dig. Längesedan vi sågs.
Ja, jag håller med dig om detta med datorerna..suck.. man blir ju tossig när det inte funkar & man vet inte hur man ska göra. Hoppas du får hjälp.
Ja, vintern har varit väldigt dryg, så nu ska det bli skönt med vår. Hoppas våren stannar länge !!!
Du får gärna berätta vad du tyckte om nya skolan sen. Anton har inte sagt nått alls om det,,, så jag tar det som att han inte vill byta.
Ha en fin Onsdag fina du!!
Kram Tina

E-B sa...

Tack för tipset. Ska gå in o kolla om jag har pengar att vänta. Tror nog mitt e-leg funkar.