onsdag 17 mars 2010

Mitt i veckan

har det hunnit bli, är inte på topp så att säga.
Händer mycket nu i privatlivet och jag vet inte riktigt hur jag ska tackla det hela.

Lasse får inte jobbet som jag hade hoppats på så det bli ingen förbättring för våran ekonomi, jag är slutkörd på mitt jobb och vill bara därifrån.
Aldrig någon som kan plocka undan efter sig, bara asa fram och sen gå.
Ska jag verkligen behöva plocka upp efter vuxna människor?
Nä fy fan rent ut, jag är så less på det hela.

Nu får det snart hända massor av kul och positiva saker så jag inte helt tappar tron på hela livet som jag har byggt upp.
Jag vet att det är jag själv som satt mig i det jag har runt omkring mig, måste varit bra full vid det tillfället kan jag bara konstatera!

Jag var inom Pyret igår på Det Blå Huset och tog två ängla kort.
Det stämmer så bra vad jag fick retreat och besluta dig.
Så nu är det full fokus på de två sakerna framöver så ska det nog rätta till sig.

Ingen energi har jag heller att pyssla eller hitta på andra trevliga saker, fick så fin bok av barnen när jag fyllde år.
Inredningsbok som jag ska försöka hämta inspiration från så vi nån gång kan få klart här i huset.
Allt är så ljuvligt i den så det gäller bara för oss att kunna plocka fram och skapa lika vackert.

Nu väntar meditationen och sen vete katten vad som händer.

Ni får i alla fall ha en god dag och må solen lysa på er.

1 kommentar:

Tina sa...

Hej vännen!!
Vi måste ner på botten, för att sen ta oss upp till ytan.. känner du igen det ordspråket... där har jag varit sååå många gånger & varje gång tror jag att jag tar mig aldrig upp igen.. men sen händer nått.. ett möte med någon.. en händelse... en röst... som får mig att tända det där ljuset jag bär inom mig & en form av JÄVLAR ANAMA tänds inom mig.. & jag sätter fart mot ytan igen. Jag faller till & från..men faller aldrig lika djupt & det blir lite lättare att ta mig för varje gång.
Ge inte upp Ankie!!!
Lita till korten du drog & försök göra dem till verklighet. Är det vila du behöver... ta dig vila. Skit i vad andra säger... prova med att skita i att plocka undan efter de andra.. se vad som händer... stålsätt dig att INTE göra det... oavsett om det är på hemma plan el arbetet. Du är inte ensam.. oavsett om du är på jobbet el hemma... Visa din ilska. Låt de se den! Stå upp för dig själv & markera för dem runt dig.. HIT men INTE längre.. nu jävla räcker det. Nu är det MIN tur.. nu ska JAG ta plats!!!!!
Inte så lätt ( jag vet ) men värt ett försök. Du är den enda du har. Om du inte har dig själv.. vem har du då??
Så fram med ilskan!!! Låt den rasa!!! Du ska framåt nu Ankie!!!!
Varm kram Tina