onsdag 10 mars 2010

Tidiga

hundrundan avklarad.
Gick en annan runda idag, inte lika lång som vi brukar men med en rejäl backe istället så det kändes både på flåset och i benen när vi kom upp.
Nu längtar jag till barmark så vi kan packa ryggan och ge oss ut i skogen med te och mackor.
Finns inget mysigare att fika mitt ute i skogen med lyckliga hundar springandes omkring en, så länge de nu håller sig där.

Har suttit en stund och kollat mail och vissa sidor som jag följer.
Otroligt vilken kreativitet det finns ute i landet. Jag vill med orka mer, men är så trött när jag kommer hem att jag landar i soffan och orkar inte ens ta itu med mitt sticke.

Känner att jag har massor av energi på dan men den vara ju inte hela vägen fram så att säga.
Får hoppas att det ändrar på sig efterhand när jag nu är så duktig och går till biopaten.
Ska tillbaka till henne den 18:e så det ska bli spännande att se vad hon då hittar på.

Idag ska jag till Skinnarens handelsträdgård och köpa nya blommor till jobbet.
Jag älskar handelsträdgårdar och fina blomaffärer.
Mina favoriter är Blommat i Vinslöv, Kyrkbackens i Älmhult och Öhrs fina mysiga handelsträdgård.
Ett måste att åka dit en gång om året för att bara mysa och se allt det vackra.
Synd bara att jag inte lyckas återskapa det här hemma, finns nog ingen som har lika fantasilös trädgård som vi har, men jag har visionen att den kommer att bli fin med tiden.
Varför stressa fram det som kan komma fram ändå med lite eftertanke och kärlek?

Nu dax för frukost och morgontidningen.

2 kommentarer:

Tina sa...

Ååå Hej vännen!!
Går du till Eva?? (Biopaten)Men Gud va glad jag blir!! Hon är underbar! Hon är en stor del i att jag mår så bra som jag gör nu!! Å, Anki du ska se att det vänder snart. Du kommer att finna den där xtra energin & glädje!!!!!
Å, va glad jag blir nu! Jag brukar skicka kunder till henne =) Jag ska snart oxå dit igen.
Är du ledig idag?
Suck.. ja, jag håller med dig... så många kreativa människor.. suck.. jag orkar inte heller nått när jag jobbat klart..hem & slänga sig i soffan... men det vänder kanske nu i&med att det blir ljusare oxå =) Hoppas det iallafall =)
Har du kollat upp böckerna jag tipsade om? Du får gärna låna dem av mig om du vill! Bara säg till =)
Ha en underbar dag!!
Kram Tina

Mia sa...

Men hallå snäckan!!!Är du kvar på rökeriet? Jag trodde du var chef någonstans nu..fniss...det viktigaste är att inte ge upp för en dag så händer det,som dom säger i triss reklamen..Många kramar till dig/Mia