torsdag 25 mars 2010

Blir så jädrans

irriterad, igår kväll när jag kom hem gav jag mig i kast med e legitimationen igen. Gör enligt konstens alla regler men så f-n heller att det vill fungera.
Men nu har jag kommit på lösningen, vi har ju en personlig bankman och det måste ju innebära att han kommer hem och fixar det! eller vad har vi annars för hjälp av honom?
Visst är min idè genialisk.

Igår var jag och Nelly på info om den nya skolan, ansökningsblanketten är ifylld och ska skickas idag, Nelly vill börja där så jag hoppas att hon kommer in, det är ju begränsat med platser detta första år.
Planer finns på utbyggnad så de ska kunna ta emot max 250 elever.
Jag ser verkligen fram emot detta, att Nelly kommer att bli bemött på den nivå där hon är och få ett mer aktivt lärande.
Sen måste det ju bli plus för den kommunala skolan där hon går nu, en mindre att hålla reda på och ge resurser till, då kan de andra som stannar kvar få den tiden.
Super!!

Och förhoppningsvis slipper hon att gå på Astradskolan, för det är nog den sämsta skola som finns i Kronoberg, har ju inte haft annat än problem med dem, tänk om skolinspektionen kunde röja upp i den och få till en skola som är till för eleven och inte lärarna.

Nä fy vad negativt det här var, jag undrar vart mitt tala framåt blev av, nu får jag skämmas, höll ju inte ens några dagar.

Dags att se det positiva nu, en annan sak vi fick lära oss i söndags är le så stort du kan. Även om du inte har någon att le åt just nu så le som bara den, håll kvar leendet en stund till och nu så kan du le ännu lite mer.... håll ut en stund till och nu ler du ännu mer och tänk på en sak som retar dig eller en händelse, men fortsätt att le, hur gick det?
Har du leendet kvar och hur känns det i kroppen?
För mig är det omöjligt att bli sur och vresig i detta tillfälle så med detta leendet så lämnar jag dagen till er och tänk på hur kul vi ser ut när vi går runt med våra mega leenden hela dan idag.

Inga kommentarer: