måndag 22 mars 2010

En alldeldes

underbar morron är det här hos mig,

Vi har varit ute och gått en lång runda med stigande soluppgång som sällskap, fågelkvitter och porlande vattendrag i våra öron, kan inte bli bättre start på dan.

Jag ska tända lite goa ljus och sakteliga starta upp dagens göromål men ville bara skriva några rader innan bruset når oss alla!

Bullen har överlevt sin första helg här hos oss, inte illa med tanke på att vi har 12 stycken som gillar att jaga och äta små möss och annat i den storleken. Men här i det Hanssonska hemmet har det förhoppningsvis inte en chans.

Igår var jag i Halmstad på utbildning, fick med mig massor av nya tankesätt.
Bland annat att vi ska tala framåt, det tog jag fasta på och ska numera göra så gott som jag kan för att hålla det.
Jag har som bekant lätt för att hänga upp mig i grubblerier och det är ju inte alls bra, men nu ska jag bara tala framåt.

Fånga dagen för den är din idag

1 kommentar:

E-B sa...

Tala framåt - intressant! Ska jag grunna på.
Kram kram!