tisdag 2 november 2010

Gastric bypassen

är nu gjort och jag mår riktigt bra får jag lov att säga.

Tidigt i torsdagsmorse for jag till sjukan och fick komma in direkt. Det var enda stället de var effektiva på så var det innan op sen efter det trodde jag att jag skulle få krupp på sengångarna.

Allt tog en evig tid och svårt att få svar så det var riktigt skönt att få komma hem igen. Maten var inte så värst ätlig och var det något jag såg fram emot så var den kall.
Så det första vi gjorde när vi kom hem var en god grönsakssoppa som smakade gudomligt.
Till frukost har jag ätit hemmakokt välling. Väldigt gott och jag hoppas ju att den är näringsrik med.
Igår åt jag fläsk med potatis och sås. Mixade allt till pure, såg inte så aptitligt ut men smakade så himla underbart.
Och nu ikväll blir det köttbullar och potatis med brunsås.
Tror inte jag mixar maten idag utan äter små tuggor och tuggar ordentligt.

Jag har hittat en ny favoritförfattare, Karin Alvtegen, hon skriver så härligt så jag har reserverat flera av hennes böcker på bibblan och hoppas de snart kommer in så jag får mitt läsbehov tillfredställt.

Idag har jag scrappat en tändsticks ask till lilla mamma, hon ville ha en och ge bort och snäll som jag är så fixade jag det i ett nafs.
Fick gjort ett kort med när jag ändå höll på.

I morgon fyller lilla Ofelia år så då ska jag ut och äta pannkakstårta. Mums

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis - vet att du längtat. Lycka till - jag tänker på dig.
Kram från E-B