fredag 19 november 2010

Kaffekärring

har jag nog blivit i stora mått, tredje gången jag fikar denna veckan nere på stan.

Var på stans bästa fik idag med stora dottern, mellansonen och båda barnbarnen och åt frukost.
Jag fick i mig en halv ostfralla och njöt verkligen av den goda smaken, frallan var lite ljummen men det blev nog lite för mycket mat för jag blev proppmätt och sömnig som jag har blivit innan när jag fått i mig för mycket mat.

Min lilla Ofelia lyckades klämma i sig två halvor, fattar inte vart hon stoppade maten för den var verkligen i magen och inte smulad runt henne.

Det var bara att vi fick träffas för jag fick mätt henne så Pippi tröjan ska passa henne och det ser riktigt bra ut.

Sen var det till den sedvanliga tråkiga helghandlingen, är så himla trött på att handla, tycker aldrig de har något gott att köpa hem.
Men ikväll valde sonen falukorv så det blir inte mer avancerat än så till mat idag.

Han fick också köpt sina högtalare så nu sitter jag till världens dunka dunka musik och det gäller att gilla läget vare sig jag vill eller ej.

Jag ska fixa mig lite lunch nu så jag kommer någorlunda in i rutiner när det gäller maten.

Ha det bäst.

Inga kommentarer: