söndag 28 november 2010

Första Advent

är snart slut och jag ska inta min lilla hörna i soffan och fortsätta med mina stickprojekt.

Idag har jag varit extra flitig, kokt chokladkola en satts naturell och en med apelsinskal i, bakat snäll kanelkaka, skurna pepparkakor och lagt in sorts sill som jag ska se ifall den passar till julbordet.
Kanske får fixa i receptet lite men det visar provsmakningen om ett par dagar.

Har hunnit med en tur ner till julskyltningen, som vanligt inte mycket att ha men enda dan vi var lediga tillsammans och kunde ordna med present till nästa helg när vi ska på 25 års kalas.


morbror är bäst tycker Isac och Ofelia



Snön fortsätter att vräka ner här och det är så fint ute, tror inte den blir liggande så länge för det är nästan plusgrader nu.
Men jag är glad varenda dag som vi får ha snö, mår så mycket bättre då.

Nu ska glöggen värmas och fikat på faten sen är det stickkväll för hela slanten.
Ni får ha det bäst

Inga kommentarer: