måndag 8 november 2010

Jag börjar

få tillbaka lite av min energi och det känns bara så underbart.
Om det är tiden som jag just nu har till att läsa, sticka eller kurserna jag går på som gör det vet jag inte, och det spelar ju egentligen inte så stor roll heller.

Just nu skiner solen från klarblå himmel och frosten nyper lite lätt. Härligt

Jag ska hoppa in en snabb runda i duschen för att sen äta lite innan jag går ut och njuter av detta underbara väder.
Ska även till vårdcentralen och väga mig, lämna och låna lite böcker men har gott om tid så jag hinner nog med lite småmåsten som jag kallar dessa åtaganden.

Har nu på en kort tid läst ut två mycket bra böcker
Baddaren av Emma Hamberg
Skuld av Karin Alvtegen

Känner lite saknad att böckerna är slut för de berörde mig på djupet men jag har nog många fler böcker kvar att läsa som jag blir berörd av.

Ofelias lilla Pippi tröja växer så det knakar, den blir superfin med de rosa ränderna som hon själv valde istället för röd och blå.
Garnet är med helt underbart att sticka i och jag letar redan efter mer saker att sticka i det garnet, Nelly vill ha raggisar i Pippi modell men där får jag använad annat garn som inte går sönder så lätt.

Nä nu ska jag in i duchen innan denna dan har kommit till kväll.

Ha det bästens folkens

Inga kommentarer: