onsdag 24 november 2010

Snart Advent

Igår åkte nästan alla tomtesakerna upp, ungarna protesterade med det var för att de var tvungna att hjälpa till, var det inte för tidigt att plocka upp dem så var det nåt annat som var fel.
Men jag ger inte upp så lätt och nu är jag så nöjd, och idag kommer gardinerna upp om orken finns hos mig.

Sen är det bara granen som ska upp och den tar vi nog till helgen.

Igår var jag på en liten kurs i blomsterbinderi och det var himla kul och intressant.
Gjorde detta blommfat och är så stolt över det.

Fick lite tips på hur man kan göra en krans så i helgen om snön inte ligger i metervis ska vi plocka ris och mossa så ska Lasse göra en fin krans till våran dörr.


Ett första advent arrangemang





Mitt lilla ljusfat som "värmer" mig när jag sitter och stickar

Inga kommentarer: