onsdag 9 juni 2010

Onsdag

igen, ja tiden går allt för fort fram.

Idag har jag färgat håret på Nelly och Mihailo. Svart blev det denna gången.
Ser riktigt bra ut, med lite färg på öronen och i nacken.
Men det är smällar man får ta när jag är i farten.

Idag har jag lagat siklåda på jobbet, det är så in i norden gott. Men idag kunde jag inte äta den, tål inte den vanliga grädden och jag hade ingen laktosfri grädde hemma.
Men de andra tyckte den var ok.

Isac väckte mig halv fyra i natt att han hade tappat tanden.
Oxå en jäkla tid på dygnet att tappa tand på. Men det var bara upp och lägga i glas med vatten.
Och vilken tur han hade, tandfen hade redan hunnit till oss och ordnat en tia i glaset.

Regnet håller i sig så idag blir det slötittande på tv en stund innan det är dag att hoppa ner i loppekassa.
Är rätt sleten idag.

Blir nog en lur på soffan om jag känner mig själv rätt.

Ha det göttast

1 kommentar:

E-B sa...

tänk, när/där jag växte upp kände vi inte till tandfén.
det blev lite tråkig stämning här hemma nu när sambon drog ut visdomstanden. jag fattade ju inte vad det där glaset var till för. :-))