tisdag 28 december 2010

Nu är det gjort

ja jag var på min första gym instruktion idag.
Känns helt underbart så här efteråt och jag hoppas att det fortsätter lika bra.

Behöver lite hjälp med att stadga upp det sladdriga som kommer och har kommit efter kilona som försvunnit.
16 är det som bara flugit sin kos och jag känner mig mycket bättre till mods.

Var på rean i söndags men hittade inte det jag sökte, men en tunika fick följa med hem och trängas i garderoben. Det är nog snart dags att göra en rensning och se ifall jag kan ta fram fler av mina gamla kläder som jag inte kunnat använda på nåt år eller så.

Ikväll har jag börjat på raggsocka nr 2, Nelly är inte så impad över valet av garn eller färg.
Hon gillar inte den klassiska färgen gråmelerat, hon vill ha rosa och såna fina färger och dessutom tycker hon att de sticks, men det är inget jag känner av när jag använder dem.
Bara de håller fossingarna varma är jag nöjd.

På nyårsdagen är vi bjudna på Thai kalas men det blir nog bara jag och Nelly som går. Har lite funderingar på vad jag ska köpa till henne, har köpt ett spakit men vill ha lite mer.
Får nog sticka inom Hemtex och kolla nån mysig handduk som kan passa.

Nä nu ska jag fortsätta med mitt stickande och följa vad de andra stickar på genom Facebook

Inga kommentarer: