fredag 10 december 2010

Fredag

veckans härligaste dag om du frågar mig.

Idag är det mycket på schemat innan jag kommer till jobbet, ska handla lite småsaker som pepparkakor, mandel och russin, hämta bröd, ordna lite kruk kryddor och ljus till den förbenade adventsstaken, tänk den dan de håller en hel månad utan att få sönder!

Vi bjuder på glögg och pepparkakor på måndag.

Idag ska jag bjuda på frukost från väldens godaste fik, Vildrosen heter det.
Grabbarna på jobbet var så schyssta och köpte tranbärs juice till mig när jag hade urinvägs känning i veckan så då bjuder jag på frukost som tack.

Ikväll kommer barnbarnen hit och ska sova över, ja lilla Ofelia vill nog inte när det kommer till kritan, hon är en riktigt mamma gris men Isac vill gärna sova över.
Får fundera ut vad vi ska ha gör god mat när han nu kommer ikväll.
han gillar ju pasta och taco så det kanske kan bli något sånt, fast Lasses brunsås är ju inte dum den heller!

Nu ska jag ut och gå med Didde så han får sin morgonrunda.
Det känns ut som om det är kallt ute så jag får klä på mig bra.

Ha det göttast ni alla där ute

Inga kommentarer: