onsdag 29 december 2010

ljuvliga morronstund

ja, jag älskar mina mornar som är fulla av tystnad och lugn och ro.
En kopp te och något handarbete eller en bok gör ju inte morronen sämre.

Idag är det mitt i veckan och snart nyårsafton, helt sjukt att tiden kan rusa iväg på detta viset, Lasse och barnen får åka iväg och köpa lite smällare ikväll, själv hinner jag inte då jag jobbar senvecka.

Har funderat och klurat en del på vad vi ska äta på nyårsafton men vet inte vad vi ska ha ännu, Isac och Ofelia kommer hit så det får bli mat de gillar och inte nåt fint och avancerat så dom svälter när de är hos mormor och morfar.

Jag ska snart sätta mig och sticka på raggisarna så jag kan beta av lite av mina ufon som ligger här och där.
Hade tänkt göra några stickade figurer till Roy´s och Katti´s bäbis men har inte riktigt kommit dithän ännu.
Garn är inhandlat och bara ligger och väntar på flitiga händer.
Kanske något att börja med på det nya året, vem vet.

Jag önskar mig i alla fall en varvräknare och några fina och funktionsdugliga stickmarkörer så jag kan börja på filten som jag köpte garnet till i somras, är nog på tiden att jag sätter mig in i det mönstret.

Nu är det lite stickande innan frukost och fortsatt mys innan jag ska till jobbet.

Ha det bäst alla fina där ute

Inga kommentarer: