torsdag 12 februari 2009

Lite lugn och ro

och en kopp te tar jag mig tid till nu.

Har jobbar nästan hela dagen idag och är helt slut.

Förkylningen sitter kvar i kroppen och även yrseln gör sig påmind då och då. När jag ringde vårdcentralen kunde de ta emot mig den 26 feb.
Tur att det har blivit vårdval för detta är banne mej inte klokt.
Man ju undra vad tusan de håller på med då det inte finns några tider?

Idag har jag smyckat mitt ena köksfönster och det blev så himla fint.
Har köpt lite vintage kulor. Vill bara ha fler de är så fantastiskt fina.
Då jag inte kan ha blommor i fönstrena(katterna äter upp dem) så får jag piffa upp med lite annat fint.

Har hittat ett så fint ställe nere i Skåne utanför Kristianstad där många av mina sparpengar kommer att hamna.
Får skylla på Linda att hon drog mig dit.

Prästbostället som det heter finns på nätet och adressen dit är: http://prastbostallet.se/

Mina kulor ser ut lite som denna lykta i mönstret och nästa gång tänker jag köpa denna lykta.
Hon hade även fönsterlampor i samma stil och de vill jag med ha.

Jag och jobbarkompisen har varit och shoppat dukar, kuddar till stolarna och korgar att ha på borden på jobbet. Dukarna går i limegrönt. Kuddarna i bege och korgarna i mörk trä. Det blev så himla fint. Imorgon ska jag köpa nya blommor så det blir fint till Alla Hjärtans dag. Vi har lite extra den dagen och då vill jag att det ska vara fint.

1 kommentar:

Tina sa...

Hej igen. Du kanske skulle fundera lite på att bli inredare? Ärligt!!Du verkar ha fallenhet för det oxå. Gud va du kan mycket!!!
Klart att du gör rätt... när det gäller boken du läser!!!Be ska du få :-)
Meditera när du har orken & lusten. Det kan gå veckor mellan mina ibland, för att jag inte orkar eller har lust.
Du ska se att allt löser sig!! När du är redo kommer allt att bara lösa sig.
Va bra att du köpt boken. Den är verkligen jätte bra!Hoppas du får hjälp av den.
Ha en underbar helg med alla hjärtan och allt. Själv jobbar jag. Men det känns kul. Det är så kul att följa dina inlägg!!! Hoppas du skriver snart igen. Jag blir inspirerad av dig & det du skriver.
Tro på dig själv!!!!!
Stor kram Tina