onsdag 7 januari 2009

På G igen

Ja så har vardan kommit tillbaka och rutiner skall återinföras.
Blir inte helt lätt med halvstora barn som inte lyssnar så aktivt på sin moders goda råd.
Men de vet vad som gäller, komme de inte upp i tid imorgon så är det vatten väckning och den är inte nådig.
För vem vill vakna till ett glas kallt vatten i ansiktet när man sover som bäst?
Inte jag i alla fall!

Vilket härligt väder vi har ute nu.
Jag bara älskar snön och några minusgrader.
Känns så ombonat med allt det vita som "luddar" in alla trista bladlösa träd och mjukar upp konturerna i landskapet.
Jag håller tummarna att snön får ligga kvar ett tag till.

På lördag är det stora pysseldagen.
Ska hem till Linda och göra lite roliga Alla Hjärtans dag kort.
Om de ska blir klara i tid så får jag börja nu.

Får se om Nelly vill följa med, hon är så duktig på att pyssla och får ihop så fina saker.
Häromdagen dekorerade hon en skrivbok men jag har ju inte hunnit fota den ännu.
Men den kommer att fotas och läggas ut så småningom.

Så har det blivit dags att natta lite djur innan jag själv ska krypa ner.
Hundarn säger aldrig nej tack till en kisserunda, katterna skall ha lite extra påfyll så de inte är hungriga under natten.
Marsvinen piper efter en morotsbit.

Så om jag inte ska väcka resten av huset får jag ta tag i kvällssysslorna.

Tjingeling

Inga kommentarer: