söndag 4 januari 2009

Helgen slut redan??

Kan knappt fatta vart dagarna tog vägen.
I dag har vi varit ute och vinterfiskat.
Så himla mysigt.
Lasse åkte ut tidigt på morgonen, jag och barnen först vid 11 tiden.
Fixade igång en brasa direkt vi kom ut så vi kunde grilla.
Vid halv ett kom svärsonen och barnbarnen så vi åt tillsammans.
Lilla Ofelia tyckte det var så spännande att titta på mörten som simmade i spannen.
Isac hade mycket bestyr med att fixa pinnar så elden inte skulle slockna.
Han hade inte tid att äta utan jagade pinnar hela tiden.
Att eld kan fascinerar barn så mycket.

Lasse drog upp 9 gäddor så nu har vi lite gott i frysen.
Han äter inte fiska själv men jag och barnen älskar fisk.

I går pysslade jag lite.
Blev två kort men en massa stämplar blev målade så får se om jag hinner sitta och göra några kort på dem i veckan.


I fredags var vi hos den stora pojken och hans sambo.
Han skulle ordna líllebrors dator som harvererat.
När jag ändå var så nära Hörby åket jag inom Pema och fick köpt lite brads.
Där fanns hur mycket som helst jag ville ha men pysselönskelistan är alltid längre än plånboken.
Hur det nu kan vara.



Den stora grabben och hans sambo i fredags.
Tyvärr hade de ingen mistel men det gick bra ändå.

Natti,natt







Inga kommentarer: