fredag 23 januari 2009

Lite smått och gott

snurrar i mitt huvud.
Ungarna har farit till skolan och Lasse är iväg på något han med och här sitter jag och slappar och funderar lite hit och dit.
Jag ska ju på Rosenmetoden så egentligen borde jag häva mig i ett varmt bad och bli klar för dagen.
Men det tar liasom lite emot! Fattar inte det, älskar att bada för det är så avkopplande.

Sist vi pysslade jag och mina flickor fick jag gjort detta kort, inte alls tokigt.
De två översta hjärtanen är embossade, det röda är målat med promarker pennor och det bruna är färglagt med distresser dyna.
Jag blev himla nöjd och får väl se vem som får detta kort.
Har inte någon speciell i åtanke ännu.

Igår var det ett marsvin som dog. Helt frisk innan på dagen och sedan någon timme senare så ligger det död i buren.
Inte fått något annorlunda att äta som kan ha gjort det.
Så nu är där bara 8 kvar.
Ja de små liven är så härliga, gillar att lyssna på deras smågnisslande och pipande när de hör att vi prasslar med påsar eller tar deras burk med mat.

Jag får väl se till att masa mig in i badet så jag slipper stressa i slutändan. Ska nog lägga en fuktgivande mask samtidigt för huden är lite torr vid denna årstid.

Tro på dig själv, du har oanade resurser

Inga kommentarer: