fredag 14 januari 2011

Sista jobbedan denna veckan

och det ska bli gott med ett par dagar off.

I morgon kommer lilla Ofelia hit så då får vi hitta på något att mysa med, funderar på om vi ska åka iväg och grilla lite.
Är så länge sen och inget smakar väl bättre än varm chokladmjölk och grillad korv ute i detta vintervita landskap vi nu har.

Jag är äntligen klar med Mihailos sockar så ikväll ska jag börja på handledsvärmarna som är beställda sen länge tillbaka.
Men har inte orkat ta itu med dem innan, ja det med beställningsjobb är inte riktigt min grej, får plötsligt en massa annat som måste göras istället!!

Så jag ska sluta ta på mig beställningar.

Mihailos sockar




Tömde kameran och fick då se en fin bild på Isac och Didde, Isac är egentligen rädd för Didde men han kan ju inte visa det fullt ut så just Nyårsafton när mormor stod i köket och skulle plocka farm godis så var han lite förväntansfull för kvällens raketer och lite småtuff.
Då vågade Isac krama om Didde,

Isac och Didde



En gång när jag stod i duschen så hör jag Isac ropa, mormor skynda dig Didde äter upp min arm, ja och vad ska man tro om en sån kommentar?
Då busade Didde och han gillar att ta tag i armar eller händer och det var precis det som hände, ja då är det inte lätt att vara mormor och stå i duschen eller att vara Isac och få armen uppäten.

Nu börjar morronen lida mot sitt slut och jag får jaga upp barnen som ska till skolan så jag sen får en lugn stund innan jag ska till jobbet.

Ni är värdefulla och fyller en viktig funktion här på Moder Jord, glöm inte det

Inga kommentarer: