tisdag 11 januari 2011

Dagen idag

känns lite vemodig, satt och kollade lite på gamla foton och hittade foton från i somras när vi var och grillade med Isac och Ofelia.
Längtar till sommaren när vi kan vara ute och grilla, bada, slappa i dagbädden, gå långa rundor med hundarna, spela minigolf och bara vara.

Men det finns ju ingen anledning att sitta här och hänga läpp, finns ju massor av kul saker att göra nu med, åka pulka, bada fast då inomhus i bassängen, grilla kan vi göra nu med så det ska vi kanske tänka på att göra till helgen, läsa och bara uppslukas av boken och hur bra jag har det.
För jag har det riktigt bra och känner det i kroppen varenda dag.

Men inget är så bra utan att det kan göras bättre.

Var och vägde mig igår och blev glatt överraskad, från den 4 oktober fram till den 10 januari har jag gått ner 17,5 kg.
Det är ju helt otroligt massor av kilon, om jag räknar ut det så är det 14 veckor och delat med 17,5 så blir det 1,25 kilo i veckan.
Ibland har det varit kämpigt när jag har gått ner 2 hg två veckor i rad, men nu känns allt toppen.

Nu ska jag fixa mig lite innan jag ska till jobbet, är jag snabb hinner jag nog läsa eller sticka en stund med.



sommarbild på gubben




Ni är bäst bara så ni vet!

1 kommentar:

E-B sa...

Helt fantastiskt vilket resultat! 17,5 kg - man kommer inte känna igen dig till slut! Eller så är det den riktiga du man ser?