måndag 11 januari 2010

Värmarna

är nu klara till lilla mamma och lagda på lådan.
Packade med en stickad disktrasa också, får se vad hon tycker om den.
Inte alla gillar dem men jag tycker de är toppenbra och ska nästa gång vi åker till Eks lilla bod köpa mer garn så jag kan göra ett par till.

så här blev mammas handledsvärmare, gjorde de en aning längre än de jag gjorde till mig.


Skönt att ännu ett projekt är avslutat, så nu är det bara till att gå lös på nästa. Får fundera på om det blir sockor till barnbarnen eller till mig.
Har garn hemma till både ock och en hel del hade jag sen innan som jag hittade när vi rensade ut.
Känns lite som om kylan ska ge med sig och då är det frågan om raggisar är ok att göra nu?
Ja det ger sig väl till kvällen vad jag tar fatt i, har tre schalar med att sticka, har blivit så förtjust i ena schalen jag gjorde i höstas.
Så nu ligger här garn i skiftande kvaliteèr och färger som väntar på flitiga fingrar.

Nu får jag gå och meditera innan det är dags att fara iväg och göra ett hederligt dagsverk.

Inga kommentarer: