söndag 10 januari 2010

Och så

var snart helgen slut och mina fem dagars ledighet.
Det har varit gott att få vara ledig så här många dagar för att vila upp och hämta krafter.

Jag har hunnit läsa en hel del, meditera, göra några kort, shoppingen igår och bara vara.

Kortet med min nya Sarah Kay stämpel



Lasse började plocka ut julen men allt har inte kommit ut idag så vi får ta ett ryck imorgon med.
Han slutar ju vid två i morgon så han kan börja så kommer jag och hjälper honom på sluttampen.
Men det känna lite vemodigt att ta bort alla julsaker, blir lite mörkt och dystert.

Jag lovade er foton på en nybadad Roly men det har varit för kallt att våga bada honom.
Och nu är det lite mildare så jag håller tummarna att kunna bada honom en kväll i veckan.

Ringblomsalvan jag kokte är ju bara helt underbar för mina fossingar.
Mina skrovligheter är ett minne blott så nu kan jag ha nylonstrumpor igen utan risk för maskor.
Köpte en påse ringblommor igår så i april ska här göras blomrabatt och så frön till egenhändigt kokt salva.
Jag är ingen trädgårdsmänniska men jag ska göra ett tappert försök med ringblommorna i alla fall.

Ikväll blir det att burra ner sig vid tv och kolla på lite film och sticka handledsvärmarna till mor.
Har inte kommit så långt som jag skulle vilja, ska göra raggsockar med och snart är vintern slut så det gäller att stå i så att säga.

Inga kommentarer: