torsdag 7 januari 2010

Jippi

idag är det skoldag igen och nu återgår vi till vardagen.
Det är så skönt att komma in i rutinerna igen och få lite ordning på eländet som har varit de sista dagarna.
Fast jag kan bara skylla på mig själv för det är ju jag som är den bestämmande här hemma!!

Igår var det verkligen en händelserik dag.
Anette kom och vi hade hur trevligt som helst, vi fick tjabbat en massa. Åt gott och det kändes riktigt gött att vara Ankie igen.
Jisses som jag saknar våra stunder som vi hade innan jag var så dum och flyttade hit upp.
Men nu är det som det är och jag ska sträva efter förändringarna som jag har satt upp som mål i mitt liv.

Sen fick jag ett ryck och klippte ner Roly.
Stackarn han ser inte klok ut, men å andra sidan alla tovor är borta och pälsen kommer att växa ut igen.
Nu ska han bara badas med men det får jag göra i helgen så kommer han att bli jättefin.
Sen ska ni få se en nyklippt och nybadad Roly.

Efter det var det till att inta sängen och läsa i Mosekoden. Den boken är lite speciell men absolut att jag tror på den.
Så idag ska första övningen göras.
Jag har lite andra övningar med att göra som jag ska försöka hinna med nu när det är lungt i huset.
Är inte så lätt att få till egen tid när alla i familjen är hemma hela tiden och alla rum är upptagna.
Men idag och imorgon är jag själv några timmar på morron så då får jag jobba med min personliga utveckling.

Absolut att vi behöver större hus för att få till avskildheten som jag så väl behöver.

Ska se mig om efter ett jobb med bättre lön får då kan jag spara lite till ett större boende.
För annars ser jag ingen lösning på hur vi ska kunna mova oss till större ställe.

Jag ska till Växjö till en örtakvinna idag och det ser jag fram emot.
Linda kommer vid 11 så då ska middan vara klar.
Har lovat henne lutfisk för det är bara hon och jag som äter det. Mums..
Sen sätter vi av mot Växjö.

Så nu får jag skynda mig utan att stressa ifall jag ska hinna allt jag har föresatt mig.

1 kommentar:

Tina sa...

Hej vännen!!
Att du bara orkar..fniss.. blir trött bara av att läsa allt du ska göra & hinna med =)
Hoppas det gick bra hos ört tanten i Växjö!!
Inget kul väder va det att köra dit & hem i.. dåligt skottat!!

Glöm inte att andas mellan varven vännen!!
Kram Tina