fredag 10 september 2010

Tidig morgon

har det blivit här.

Vaknar ofta tidigt och kan inte sova, inte alls bra för sömnen är läkande och behövs i allas liv.
Får jobba på att få till bättre sömntider framöver så jag orkar det jag har framför mig.

Hade tänkt sätta mig och meditera i soffan för att inte störa Lasse som fortfarande sover men där var upptaget.
Grabben som somnat i soffan, fast ska inte klaga länge sen det hände senast.
Men så typiskt just idag när jag tänkte använda den.

När det har blivit dag här ska jag fota lite av mina alster som kom till i helgen. Är länge sen nu jag la in några bilder.
Är inte så bra på att ha med kameran men ska försöka skärpa mig.

Igår fick vi hem en stödkatt, en sköldpadda. Så söt men så himla rädd. Satt i buren hela kvällen och fräste på oss när vi kom in till henne.
Jag hoppas det går snabbt för henne att anpassa sig så hon får lite lekkamrater.
På onsdag ska hon kastreras, sen är hon klar för adoption den lilla fina.

Ska koka mig en kanna te och sätta mig i köket och läsa lite i rappsbaggarna en underbar bok som jag rekommenderar till er alla.

Hörs och ses

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anki, Hoppas ni får en mysig pysseldag imorgon. Själv är jag i borås imorgon. Tar nog en tur till magnolia oxå..... kram annelie

E-B sa...

lill-lördag - förknippar jag med en danskväll mitt i veckan.
synd ang jobbet, önskar jag hade det där trollspöet nu igen ;-)
stödkatt - sköldpadda?? önskar annars jag hade katt faktiskt, mycket råttor kring gården här i norr...
mången kram o önskan om frid i sinnet!