torsdag 9 september 2010

Så ledsen och arg

är jag nu och har varit den sista veckan.
Är trött på allt som finns runtikring.

Jag som skulle fokusera på allt det snälla och trivsamma har helt plötsligt tappat focus och detta pga en enda liten människa.

Jag försöker stänga ute men kan inte, mitt hat till denna människa är så mycket större och det förpestar min vardag.
Att hon bara har kunnat ljuga om mig inför mina jobbarkompisar, varför undrar jag?
Vad har jag gjort henne?
Hon började för inte så länge sen på mitt jobb och har fått vikariat, tycker hon borde vara lite ödmjuk och göra sitt bästa för att få stanna. Istället skiter hon ut sig på detta viset, men jag mår dåligt av att hon beter sig som hon gör mot mig inför mina jobbarkompisar.

Så nu letar jag efter nytt jobb och jag hoppas att jag hittar det snabbt, så jag slipper pinan att gå dit och må dåligt.

I helgen var jag på Scrapträff utanför Göteborg. En så himla mysig träff med jättefina tävlingar, stor butik med lite allehanda pysselsaker att införskaffa. Mat nästan hela tiden.
Och det bästa av allt var att jag vann en tävling på mitt kort, känns som en jätteseger att ha vunnit på en röstning. Får själv lov att skryta lite med att jag tycker att jag har utvecklats väldigt mycket den sista tiden.
Men finns så mycket kvar att utforska och lära men med små, små steg kommer jag nog fram till slut.

Och på lördag är det pyssel igen, vi träffas en gång i månaden och det är alltid lika kul att åka dit och skapa lite nya saker.

Nu ska jag läsa lite innan klockan slår för att lägga sig.

Inga kommentarer: