lördag 18 september 2010

Min dag idag

är det,så idag ska jag bara göra saker för min egna skull idag, är så länge sen jag hade en dag som inte är inplanerad med massa att göra projekt.

Jag vaknade lite för tidigt redan vid halv fem och för att inte störa familjen för mycket hamnade jag här vid datorn med en kopp te.

Jag tog in en ny katt för en vecka sen och det gick inte så bra, någon har kissat ner Nellys säng så hon har fått sova i stora rummet några nätter nu.
Men idag ska sängen in igen så får vi se hur det går, annars kommer jag nog på annan lösning så hon kan sova i sitt rum igen.

Hade annars tänkt mig att sätta mig en stund med min stickning men det är upptaget i soffan, men köket finns ju men inte lika skönt att sitta där.

Denna helgen blir det inte till att träffa barnbarnen så jag får nog försöka åka ut till dem en sväng i veckan istället.
Men hitta en dag som passar är värre för det känns som om varenda kväll är bokad denna vecka.

Igår ringde jag och beställde pulver som jag ska äta tre veckor innan min operation, ska bli spännande att se hur det kommer att gå,
så huka er kärringar för då blir det nog inte lätt att va i min omgivning.

Här är det annars mycket focus på att jobba med det inre och få slängt bort all skit som ligger och dammar i kroppens alla vrår för att skapa nya vanor.
Inte så lätt att befästa nya vanor, har man gjort det 21 dagar i följd så ska den sitta, men jag har svårt att hålla ut i 21 dagar...
Glömmer allt som oftast vad jag ska focusera på och går tillbaka i gamla vanliga inrutade stigar.

Nu ska jag leta upp en liten vrå att sätta mig vid så jag kan sticka några varv innan jag hoppar ner i sovlådan igen för lite lördagsmys.

Inga kommentarer: