söndag 12 september 2010

Härliga hösten

har smugit ifatt oss och jag njuter verkligen.
Klar hög luft och ett lugnare tempo intar min vardag. Tid att sitta och reflektera, läsa, pyssla och att bara vara är vad jag ska ägna min höst åt.

Igår var vi och pysslade på Vuxenskolan.
Tyvärr var det manfall men jag fick i alla fall altrat en låda som jag ska ha mina affirmationskort i.
Hann att göra stummen till många kort så idag ska jag leta upp affrirmationer som ska stå på korten.

Jag gjorde såna kort till min mamma för nåt år sen och skulle fyllt på men inte blivit av, men nu ska även hon få lite nya kort.
Vi kan alla behöva fina positiva budskap och luta oss mot när det blåser stormar runt omkring oss.

Ska ta tag i lite hushållssysslor oxå, sen vi fick ta bort Roly för en vecka sen tappade jag lusten totalt.
Har inte gjort ett handtag här hemma och det syns vill jag lova.
Lasse gör så gott han kan men det där lilla extra ser inte han så det får jag ta tag i.

I morgon ska jag till sjukgymnasten för att få en undersökning av axeln.
När jag var och fick kortison sprutan pratade läkaren om både förslitningsskador och inflammation,får se vad domen blir i morron.
Men i allafall har jag inte haft ont sen jag fick sprutan och det är fantastiskt skönt.
Så lite stickat blir det nog med idag.

Nu ska jag äta lite frukost sen får göromålen ta vid.

Inga kommentarer: