onsdag 2 december 2009

Underbara

vintern har kommit för att hälsa på oss ett par dagar.
Det är så underbart när frosten kommer och luften blir ren och hög, det är bara snön som fattas.
Men det är nog lite väl tidigt för att den ska komma, men en vit jul vill vi väl alla ha?

Det är så vackert i allas fönster nu med stjärnor och stakar, själv har jag inte fått fram alla julsakerna. Men hur det än är så blir det jul ändå.
Ska ta ett ryck på lördag och få upp gardinerna i köket och även försöka sy Mihailos gardiner klara.
Stackarn har inte haft gardiner sen vi målade om i hans rum tidigt i höst.

Imorgon ska jag till Eks lilla bod utanför Värnamo. Ska köpa lite nytt garn och få igång den kreativa ådran med att försöka sticka pulsvärmare. Skulle behöva sticka lite nya raggsockor med till mej och barnen.
Kanske skulle göra några till barnbarnen i julklapp.
Ja vi får se vad tiden räcker till.
Är ju annat jag vill göra med som att baka och läsa i alla dessa böcker jag har samlat på mig. Tänk om fritiden kunde snurra lite långsammare så jag fick tid till allt det roliga och inte bara jobb!!

Idag har jag Isac här en stund, han ska till logopeden och pappa kommer snart och hämtar honom. Han har blivit så duktig på att prata och snart hör vi inte att han har haft problem med vissa ord.


Nu ska jag ta mig en god kopp te och läsa lite innan Isac blir hämtad och jag ska iväg till slavet.

Inga kommentarer: