lördag 12 december 2009

Helt

ljuvlig dag idag har jag och Nelly haft.

Vaknade hyfsat tidigt och gick en morronrunda med hundarna innan det var dags att starta dagen.
Idag hade jag bestämt mig för att åka till Eks lilla bod och bara vara, givetvis skulle jag köpa garn med.
Men det var inte huvudsyftet utan det var en lugn och skön stund hos Irene.
Nelly hakade på så jag fick sällskap.
Först stannade vi till hos Malin på Butik Unik i Tånnö. Där hittade jag en underbar julklapp till min stora flicka.
Fick själv handlat lite.

Hos Irene var det som vanligt gott om folk men då jag hade bestämt mig för att inte stressa var det inget problem för mig.
Hittade garnet som Nelly ska få mössa i och fikade lite. Men det blev garn till en virkad halsduk med innan vi kom oss för att åka vidare.

Värnamo nästa där gick vi igenom en massa affärer och fick shoppat lite julklappar.
Sen var det bara att ta sig hem och nu sitter jag här och hämtar energi.

Ska göra kaffe till Lasse nu, han är på väg hem från skåne, har varit och fiskat sill i massor till mig.
Så gott det ska bli.

Ha en skön tredje advent

Inga kommentarer: