onsdag 30 maj 2012

Sluttampen

börjar det bli med skolan inför sommarlovet. Jag har nu suttit i ett par tre timmar och klippt och klistrat in texter inför vår redovisning.
Sådär lagom kul vill jag lova, jag är ingen peson som gillar att hålla i rodret inte när det gäller skolarbetet.
Men belöningen hoppas jag ska lägga plåster på såren, bra omdömen som jag fått hittills skulle inte sitta fel.

Idag är det fridag från jobbet och det är ju inte alls dumt.
Började med frukost på cafét som drivs av omsorgen. Fick med mig lille grabben fast han är ju inte så liten längre då han är minst ett huvud längre än mig. Men han kommer ju alltid att vara minstingen på grabbsidan.
Om en stund blir det ner till sjukgymnasten och få lite nålar i knäet.
Inte alls dumt, bara synd att det inte har längre effekt än ett par dagar. Men slipper äta värkmedicin de dagarna i alla fall.

I eftermiddag kommer Linda och två av barnbarnen hit, blir nog någon middag ihop innan vi far iväg på kvällens stickcafé i Bor.
Där blir det mys med god fika, trevliga sticktanter och prova att färga garn för första gången i mitt liv.

Ja mycket mer än så får det nog inte plats i dagens kalender.

Ha en toppen onsdag

Inga kommentarer: