torsdag 24 maj 2012

jamen det är ju så

himla härligt ute nu, massor av dofter som bara susar förbi näsan på alla dessa rundor med Didde. Ikväll var vi och tränade jakt efter trasa med Didde, han fattade poängen direkt och var kalasduktig. Och mitt i hela härligheten så var där hav av liljenkonvaljer, åh jisses vad gott de luktar.
Annars är det halv bråda dagar med sluttampen på skolan. Men jag kämpar på och hoppas att mina kursare gör det samma så vi får godkännt på pdagogiken.

Igår kvar jag i Osby och provade på den ädla konsten att göra halsband med mina pärlor. Hann ju inte klart men inte långt ifrån. Kommer blid sen när jag har det klart, hur som haver är jag nöjd med det. Ska vara med vid fler tillfällen för nog blev jag sugen på att göra lika fina saker som de andra duktiga tjejerna hade.

Och på tal om det mamma, du hade rätt och jag fel, jag försa mig visst men hoppas på turen att det inte kommer fram innan den 2 juni.

Nä nu ska här drickas te och knapras karameller till den spännande boken jag läser.

Ja det blir väl som vanligt jag läser en halv sida och sen sitter jag och sover så vackert med uppslagen bok och kallnande te vid sidan om som jag får hälla ut i morron.

Ja livet är verkligen härligt så ta chansen du med och njut av varje stund nu.

Inga kommentarer: