måndag 21 maj 2012

Lite lättare

känns det som om livet är just nu,

Hela våren har varit tung med massor av trötthet, beslut som måste tas och besvikelser. Men nu känns det som om jag är på banan igen. Men vem vet om det kommer ett bakslag men då ska jag se till att jag är rustad till tänderna.
Igår var vi på exteriörbeskrivning med Didde, jag var ju lite orolig innan för har aldrig varit på det förut och visste att det var rottisspecial samtidigt. Tufft för Didde med alla svarta hanar som han gärna vill tugga på. Men han skötte sig kalasbra, inte en enda gång han gjorde utfall och skällde bara två gånger i bilen. Stolt mamma och dessutom blev han godkänd på provet så jag har var glad som en spelman hela dagen lång.
Åkte till sonen och sonhustrun och fick gosa lite med barnbarnet. Men som vanligt kom ju inte kameran fram, ja jag vet jag är bara hopplös med detta fotande. Kommer jag ihåg kameran så blir det sådär bilder annars glömmer jag den.

Sen blev det en rask bilfärd hem för att hinna glo lite fotboll som sonen var med i. Men han var inte på super humör så några mål blev det inte.Fick bara sett första halvlek men de vann i alla fall och det är det viktiga.

Och så har min meditationsgrupp börjat igen. Helt underbart att få komma igång igen och göra av med gammal skit som ligger och pyr i kroppen.
Ikväll fick vi börja med gång meditation och den passade mig som handen i handsken. Gå sakta och blunda och bli ett med rytmen och rörelsen. Sen vart det sittande meditation och som vanligt svävade jag iväg mellan varven, men det sägs att när man försvinner så som jag gör orkar jag inte ta fram eländet  och titta på det. Undrar hur många år jag ska hålla på med det innan allt är bearbetat?
Fast med tanke på hur gammal jag ska bli så lär jag hinna bearbeta allt som ligger och pyr.

Nu är det dags för te och glass med familjen och det är inte heller dumt

Namaste

Inga kommentarer: