söndag 29 augusti 2010

Regnet

bara öser ner och jag har tur som kan vara inne!

Lasse är och plockar ner loppisbord, men jag var så slut efter vår lilla utflykt så jag stannade kvar hemma.

Först for vi på match men det gick inte så bra, grabbens lag förlorade.
Sen vart det till Klockaregården för att kolla ifall de hade den nya ljungen men små runda blommor istället för den traditionella.
Massor att titta på,loppisar på flera ställen men hittade inget som intresserade mig.
Hade tänkt fika där men kön var för lång, blev snabbmat istället och sen for vi hem.

Så nu tänkte jag häva mig lite i soffan och mysa med gott te och en bok innan kvällen tar vid.
I morgon är det stickcafè i Hjälshammar, ska bli kul och jag hoppas att det har regnat över tills då.
Det blir sista stickcafèt för denna säsong.
Kommer att sakna det men vad göra, snart kommer hösten på allvar och då är det inte skönt att sitta ute och sticka.

Ha det göttast

Inga kommentarer: