måndag 19 juli 2010

Varberg

var från sin bästa sida igår.
Lagom varmt och en liten trevlig stad att gå runt och mysa i.
Även Varbergs Fästning var en glad överraskning att kolla runt i.
Många fina gamla byggnader var kvar och i fint skick.

På vägen tillbaka till kollot stack vi inom Afrikahuset.
Linda och Sven visar upp sitt hus som är inrett med Afrikanska prylar. Så mycket fint jag hittade där.
Men det passar inte in i vårat hus, men en bok fick jag med mig hem ialla fall.
Ska bli spännande att läsa om deras liv och alla resor de har gjort till Afrika.


Här är min fina dagbädd som är ute på våran altan.



Hittade ingen madrass på Jysk så jag har bäddat den med massor av filtar och täcken. Ska försöka att sy något i lappteknik till den i vinter.

Men kan lova att den är underbar att ligga i och lyssna på fågelsången och humlornas surr på dagarna.

2 kommentarer:

Tina sa...

Hej vännen!!
Åh, ni verkar haft det underbart!! Tack för din kram <3 Så glad jag blev<3 Hur mår du annars? har du semester nu då? Hur har det gått med..work & allt??
Längesedan jag såg dig =( Hoppas jag stöter på dig snart!!
Kram Tina

E-B sa...

så underbart ställe för återhämtning o eftertanke! blir riktigt avundsjuk, nä ska hellre säga inspirerad.
utflykten till varberg låter härlig, det finns så många ställen att åka till, ska också vidga mina vyer lite, annars lätt åka "dit man brukar".