torsdag 22 juli 2010

Utflykt

var jag, stora flickan och barnbarnen på idag.
Fösta stopp var på Eks lilla bod, där handlade jag ett nystan "bara", ska prova sticka mig en filt.
Fixar jag det så blir det fler nystan inhandlade på måndag.

Efter det var det Apladalen i Värnamo, lummig och skön oas att strosa runt i. Några kaniner och getter och en gigantisk lekpark för barnen.
Synd att vi inte hade fikakorg med för där hade vi kunnat stanna länge.

Nästa stopp blev Lustgårdens cafè Timotej.
Där skulle jag kunna sitta i deras underbara trädgård med en kopp te och bok och bara ha det gott.

God mat, mycket mat till en billig peng.
Hade förmånen att kunna äta laktosfritt och det är inte alltid så lätt att hitta, jo sallader finns ju men ibland vill jag ha annat än sallad.

Sista stoppet blev Klockaregården eller Öhrs lantcafè. Så mycket fint att titta på i handelsträdgården och god em fika intog vi där.
Länk till de som vill ta en tur dit. http://www.lantcafe.se/

Gosungar




Linda i himmelriket??




Garn som är handfärgat på Eks Lilla Bod

Inga kommentarer: