torsdag 16 juli 2009

Oj så tiden

kan rusa iväg.
Redan torsdag och snart är min första semestervecka över.
Men jag har varit iväg lite på dagsturer.

I måndags var vi i Jönköping och shoppade. Hade tur och hittade en del kläder till M. Han brukar annars inte köpa något. På vägen hem körde vi riksettan och det är så mycket härligare att köra den vägen när jag inte har någon tid att passa.
Trodde jag skulle hitta en del loppisar utmed vägen. Men där bedrog jag mig.

I tisdag var jag och Linda med barn iväg på en dagstur.
Första stoppet blev en loppis utanför Alvesta. Jisses vad saker där fanns. Och allt var bara inslängt så det var näst intill hopplöst att hitta det jag letade efter.
Men i alla fall så fick jag en mjölkkanna med hem och massor av spets. Antingen ska jag sy kuddfodral eller så har jag de till Scrappandet.

Nästa stopp var Klockaregården i Ör.
Så underbart att gå där men det gäller att ha stor plånbok med sig.
Där hittade jag underbart ullgarn som jag nu stickar en sjal av.

Sedan for vi vidare tvärs över Rydaholm till Värnamo och landade på Eks garnbodar.
Så mysigt och vilken underbar miljö hon har sin affär i.
För att inte säga hur underbar denna kvinna var.
Hon hade samma ullgarn men bra mycket billigare än på Ör:s.
Snacka om att bli lurad. Men nu när vi har hittat denna oas så känns det bara så underbart. Vi kommer fler gånger och nu vet jag inte hur jag ska göra med alla mina intressen.
Jag älskar att handarbeta men även att Scrappa och sy Lappteknik.
Är nu inne på att lära mig knyppla så jag letar efter en billig dyna och tid.

Sedan blev det hemåt för att käka lite på MC innan Linda skulla jobba.

En helt underbar dag.
Jag älskar våra utflykter, men nästa gång tar vi med oss egen fika för att njuta i någon fin glänta.

I går var jag hem till Linda och åt god mat och jättegoda blåbär.
Sedan kom de hem till oss och åt kvällsmat.
Jag och M var en liten runda ner på Hembygdsparken.
Det var lite musik men det var inget för mig så vi for hem och då hade Lasse Blåbärspaj på G

Idag ska jag nog bara vara hemma.

Inga kommentarer: