tisdag 9 juni 2009

yippi jaja

kan jag sjunga hela dan.

Jag är så glad, hemma själv med barnen. Gubben är iväg och jag är riktigt huslig av mig.
Bakar långpanne bröd och en annan sorts bröd jag hittade recept på i tidningen LagaLätt.
Fick göra om dem lite då allt inte fanns hemma, men de blir nog goda ändå.


Kokar tomtegröt för fullt med.
M blev opererad igår, de tog bort halsmandlarna. Så han ska få god gröt imorgon.
Han blir inte mätt på fil, yoghurt och sånt fjams som han säger.
Ska vara redig mat. Tur att han har så snäll mamma som fixar för honom.

Jag och minsta dotterna var nere på stan och fick handlat nya skor till henne. Hade tur att hon hittade nu både som passar min plånbok och som passade hennes fötter.
Fick också ett par fina tights som passar till outfitten på torsdag.

Nu ska jag fota bröden innan de ska in i ugnen och jag ska surfa vidare.
Ska fortsätta reta gallfeber på ungarna med mina falska stämma

ha det gott i gott

1 kommentar:

Tina sa...

Hej vännen!! Tack för di upppiggande hälsning!! Ja, det har varit lite omtummlande denna veckan. Vet inte riktigt hur jag mår. Men det blir bättre :-)

Ja, jag jobbar faktiskt imorron eftermiddag!! Vilken tur. Ser fram mot ditt besök :-)

Hoppas sonen mår bra nu efter operationen!!!
Må gott min vän!!
Kram