måndag 1 juni 2009

Jag bara

är så himla upprorisk nuförtiden.Fattar inte vad som är på gång eller varför jag har kommit i denna sinnestämmning.
Gubben får tåla massor av elakheter.
Småpikar till de närmsta som sårar, ja jag vet men kan inte hjälpa det.
De bara hoppar ur munnen på mig.
Inte speciellt snällt men vad gör man när de väl har kommit över läpparna och jag sårat, be om förlåtelse givetvis, men det känns så falskt på nåt vis.

Idag är jag inne på min åttonde arbetsdag och det går av bara farten.
Har någon dag kvar att jobba innan jag kan ta ledigt.
Kanske beror det på att jag jobbat för mycket och inte fått vilat och varvat ner som jag egentligen skulle behöva?
Men snart är det helg och lite ledit för min del.

Turista hemma hade vi i helgen, men det var inte så mycket folk som jag hade hoppats på. Antagligen fel helg, både pingst och morsdag.
Och så detta fina väder som vi hade. Helt underbart.

Nästa år ska jag inte jobba den helgen utan då ska jag åka runt själv och hitta mina smultronställen.

Oki doki nu vill vovvarna ut och kissa så de kan få sin kvällsmat

Inga kommentarer: