onsdag 8 april 2009

Ops

vad tiden går fort, snart dags att leta fram kvasten och fara till Blåkulla.
Har ju både katt och kaffepanna att ta med!

Nä denna veckan har varit hemsk på jobbet. Jag vet inte om folk har tänkt äta ihjäl sig eller vad de håller på med.
Det känns som det är värre än till jul.
Igår var jag helt slut så då kröp jag till kojs redan vid åtta, men hann läsa en stund innan ögonen for igen.
Vaknade vid 12 inatt och fick släcka lampan efter mig, Lasse sov så gott så han har inte blivit störd av ljuset.

Idag har det varit en riktig tv kväll. Brukar inte annars kolla på tv men jag gillar att kolla på städprogrammet och Sommer så därför är onsdagar min tv kväll.
När jag ser hur det ser ut hos folk i städprogrammet så inser jag att jag trotts allt har det rätt välstädat.
Fast kanske inte kliniskt rent ändå, men det duger till mig i alla fall.

Nu verkar det som om katterna är på bättringsvägen. Började förra måndagen med att Grynet blev jättedålig. Fick åka till Helsingborg med henne och tyvärr kunde vi inte rädda henne. Hennes ena lunga var så dålig att hon inte kunde andas utan syrgas.
Här hemma insjuknade de en efter en i snuva. Och jag fick ringa min veterinär så han skrev ut lite piller till dem.
Men de har piggat på sig utan att jag har behövt ge dem medicin.
Av alla katterna är det endast tre som inte varit snoriga.
Samtidigt som de blev sjuka kissade de i Lasses säng och det är lagom populärt kan jag säga.
Glad för att det inte var i min.

Nu ska jag bädda ner mig och läsa lite innan John Blund hittar till mig med.

Ha det aldeldes gott mina vänner

1 kommentar:

Tina sa...

Hej vännen!!
Oj, det va inte kul med dina tisetassar :-( Va tråkigt.Jag beklagar sorgen över dn som inte klarade sig.Nu leker den på nån grön äng någonstans med massor av andra kompisar. Kanske den träffar på mina älskade tisetassar :-)
Jag förstår hur du menar när du skriver om att det varit mycket på ditt jobb. Igår undrade jag om det va sista dagen på jorden, för folk handlade som galningar.Kan ju va att många passar på att "leva livet" & slösa pengar nu innan de mister sina jobb!?! Hur mår du? Hoppas du/ni får en underbar påsk med skön ledighet!!
Många påsk-kramar från Tina