torsdag 23 april 2009

Följ flödet

var den text jag fick på mitt kort igår efter meditationen.
Jag undrar vilket flöde det är jag ska följa, har funderat lite hit och dit men vet inte alls ännu vad det kan vara.
Men det ger sig nog efter ett tag.
Det var så gott i kroppen efter meditationen fast jag hade varit ute på egen tripp och inte riktigt vet vart jag var under meditationen.
Men någon nytta gjorde det nog ändå.

Vi gjorde en extra övning med P som varit på kurs. Där fick jag lite mer begrepp om schakran. Men skulle nog behöva läsa mig till mer. Men nu är det fullt med böcker här hemma så jag får nog vänta lite till innan jag kan ta tag i det.

I alla fall öppnade jag och stängde mina schakran idag när jag mediterade och det var en helt annan känsla.
Så nog rackarn går det framåt för den gamla.

Jag har även fått till mig att jag ska vara tacksam. Det är så lätt att jag gnäller och inte ser till allt jag borde vara tacksam över.
Men nu ska jag gå ut och leta upp en egen liten tacksamhetssten. Den ska jag bära med mig för att påminna mig om det jag är tacksam för.
Det blir ännu en utmaning för min del i min fortsatta utveckling.
Hittade ett gammalt foto på mina flickor.
Linda är 14 och Nelly fyllde 1 på bilden.
Det är 10 år sedan.
Det är med Linda och Nelly jag brukar åka och scrappa och jag är så enormt tacksam för att de förgyller mina dagar.
Nelly är glad,sprallig,omtänksam,kramig, pratglad, påhittig, sockerråtta och väldigt social.
Linda är glad, positiv, varm, sprallig, småtokig, uppfinningsrik, omtänksam och social.
Två goa glada tjejer varav den ena har gett mig två underbara barnbarn som jag älskar väldigt mycket.
Fast jag älskar mina två flickor lite mer än barnbarnen.
Mina två pojkar älskar jag med men idag är det flickornas focus.


Lev nu och ta vara på de små stunderna

3 kommentarer:

Tina sa...

Hej vännen!
Vad härligt det lät med er meditation. Så tråkigt att jag ej kunde deltaga!Men det går fler tåg!! Är så glad över dina "framsteg"du gör inom dig!! Vi måste eller bör kanske jag ska säga..gillar inte det där ordet MÅSTE.. hitta vår egna väg. Ta upp tips & råd på vägen, men sålla ut det som just DU eller JAG behöver.Att du ska följa flödet, tror jag betyder att du ska följa ditt inre & föja vägen som rullats ut för dig, just nu.Inte tänka så mycket på allt du borde träna mer på eller göra, utan föja flödet just som det just nu är!
Tycker du är skit duktig & jag är så imponerad av ditt arbete. Önskar jag kunde va lika flitig..suck...
Må gott min vän!
Kram Tina

Unknown sa...

Låter spännande!! =)

Tack söta för fina ord om min butik..ligger utanför Tånnö, en mil söder om Värnamo.

Man svänger in höger vid Tånnö kyrka..kör fram till man ser en skylt voxtorp och svänger höger där igen. Kör under e4:an, svänger därefter till höger mot Skogsvik..följer skogsviksskylten en kilometer..så ser du min lilla minibutik Där!! =)

Hjärtligt välkommen och ha en trevlig helg! kramar Malin

Anonym sa...

Tänk vad klok du blivit..go girl..Kram