fredag 10 april 2009

Långfredag

men inte katten har det varit speciellt långtråkig, som barn var det den värsta dagen jag kan minnas.
Inte fick jag leka med kompisar och allt skulle vara så tyst och stilla.
Annat är det nu, tack och lov.

Har jobbat en vända idag och det var full rulle från det jag kom tills jag skulle sluta, fick stanna kvar en halv timme för att få det någorlunda presentabelt tills morgondagen.
Det är kul att jag orkar jobba igen även om jag inte har så mycket energi kvar resten av dagen.

Är ledig i tre dar nu och sen jobbar jag i två dar för att ha lite längre ledighet nästa helg.
4 dar, jösses vad jag ska läsa och ta vara på mig själv.
Ska försöka utveckla min meditation nu när jag är ledig.
Har lånat en bok så jag ska gräva i den på djupet och se om jag lyckas komma vidare.

Jag ska även njuta av mina barnbarn en dag. Känns lite som jag inte har hunnit träffa dem så mycket den sista tiden. Vill ha dem mer hos mig och mysa med dem.
Fast lilla Ofelia tycker inte om sin mormor. Förra helgen när de skulle sova över ville hon att mamma skulle hämta henne.
Det dög inte att sova hos mormor och morfar, så hon fick sova hos M, han fick det trångt i sängen med två syskonbarn.

Just nu känns det som det är medvind i mitt liv och det är jag så glad och tacksam för. Har varit en hel del motvind i några år nu så det är läge för förändring.

Ha en fortsatt Glad Påsk

1 kommentar:

Tina sa...

Va skönt att läsa att du mår bra!! Härligt!Du har jobbat hårt med dig själv, det ger utdelning!!:-) Själv har jag mått bättre..men hoppas på att det vänder snart!
Va rädd om dig!
Kram