torsdag 15 oktober 2009

Ny underbar

dag har det blivit här i huset.
Solen skiner så fint där ute och jag sitter här inne och njuter av livets goda, mitt te vill säga.
Jag har precis kommit upp från ett varmt bad och är lagom mjuk i lederna nu.




Hundarna svansar runt mig och vill ha sin frukost nu, Roly är väldigt intresserad av att käka upp kattmaten.
Kan kanske räknas som ett pyttelitet mellanmål till honom, men hungriga katter är inte att leka med!

Ska iväg på möten idag på morgonkroken, ser inte alls fram emot det men en del saker måste bara göras.
Jag undrar hur gör du för att hålla din familj frisk? Då tänker inte jag på förkylning ellet annat som går över på ett par dar.

Nä utan på min utbrändhet, ledsenheten som jag fick som ständig följeslagare, gubbens elände med vibrationsskador i händerna och armarna. Hans nedstämdhet till följd av att inte kunna arbete fullt ut. Och 1½ tonåriga barn som kämpar med sitt.

Jag trodde att jag hade gått igenom allt helvete de sista åren men tydligen är jag inte klar med allt.
Det är inte så att jag tror att jag ska klara mig och alla andra ska få skiten eller ingen annan har det jobbigt.
Men det är så att nu får det faktiskt räcka och bli ljusning i livet och ge oss några års guldkant.

Hur mycket är det meningen att en familj ska klara av?
Det är bara en stilla undran jag har här på morronkvisten?

Men hur det än är så skiner solen idag och det är hög och klar luft, en helt underbar dag i mina ögon sett.

1 kommentar:

Tina sa...

Hej vännen!!
Ja, du det är ingen lätt fråga du ställer!! Jag kan berätta hur jag & min familj gjort. Men det skulle ta en si så där 17 år att berätta allt, så det blir bara en liten del i korta drag här..fniss..

Jag lärde mig det magiska ordet Nej! Jag lärde mig att säga det högt & inte bara inne i hjärtat.Jag började stå upp för mig själv.Känna efter hur mår JAG? Vaf vill JAG. Jag lärde mig oxå att det är INTE ego att sätta sig själv i första rummet..tvärtom.. för mår jag dåligt, då mår hela min familj dåligt..mår jag bra mår de andra oxå bra & jag har energi att hjälpa dem om jag mår bra.
Jag läste mängder av Självläknings böcker!! Jag tog hjälp av KBT-psykolog. Jag jobbade stenhårt med mig själv & gör fortfarande!Jag skrev & skriver mycket, det hjälpte & hjälper mig.Jag började sakta att rensa bland "vänner", jag rensade ur garderoberna,garaget,hemma i alla skrymslen, på jobbet.. ut med allt gammalt för att vara redo att ta emot det nya.Det med rensningen kanske låter banalt, men jag garanterar dig att när du är klar med det.. från hjärtat.. då kommer du att känna dig lättare!!!
Jag har massor av andra råd att ge, men får nog avsluta här..fniss... du vet va jag finns om du behöver hjälp el bara en vän!! Kan jag, så hjälper jag gärna!!!
Keep on going girl!! You have tha power!!!!
Kram Tina