onsdag 14 oktober 2009

Min bästa tid

är nu när resten av familjen har kruppit till kojs.




Det blir så lungt i huset och mina tankar och funderingar får tid till att komma fram.
Inte så att jag inte gillar när familjen är vaken och hemma men jag har kommit på att ju äldre jag blir dessto mer tid behöver jag för mig själv.

Jag läser ju en hel del böcker om personlig utveckling och på nåt vis måste jag utvärdera och få användning för det jag läser, går inte så bra med huset fullt av folk.

Så här sitter jag nu och myser med ett stort glas te och hör hur djuren mumsar i sig av maten, en hund som putsar pälsen och ett par katter som ligger i Nellys säng och spinner.
Singeborg och Roxanne är två kisar som har varit inne och kollat ifall det inte är dags ändå att lägga sig.
Husse ligger i sängen och det är mörkt i hela huset, matte vi vill med sova verkar det som de tänker.
Roxanne ligger vid kudden och sover och Singeborg nere vid fötterna.
Ja djuren har sina sovställen här, de flesta sover hos oss i sängarna.
Bara den stora klunsiga Roly som inte får sova i sängen.

Teèt är uppdruckit så jag får med se till att komma i säng, det är jobbedag i morgon och jag har tidig morgon.


Lev väl

Inga kommentarer: