söndag 12 juni 2011

Hemma igen

ja fy f-n vilken pärs detta har varit och är fortfarande.

Jag blev opererad i onsdags och skulle fått åka hem i torsdags.
Men jag kunde inte kissa så det blev till att stanna kvar.
Fick tappas två gånger på urin med 9 dl vid varje tillfälle.
Vilket är alldeles för mycket i blåsan på en och samma gång.
Fick kateter på torsdagskvällen till fredagsmorgonen.
På fredagsmorgonen kunde jag inte sitta eller gå pga smärtan efter katetern.
Det är kanske så att jag inte tål katetern men det verkar inte finnas på deras världskarta att så kan va fallet.
Kunde fortfarande inte kissa på fredagen, inte heller på lördagen. Fick kateter igen och hemgång.

Är som en babianröv (ursäkta uttrycket) mellan benen men det ska visst vara så.
Ringde dem ikväll igen men jag får bara finna mig i det och avvakta.
Bra sa jag men nu får det vara nog sa jag, ni äter patienternas mat, ni glömmer att tappa mig vid två tillfällen samma dag, ni ger lugnande när ni glömmer att tappa för att jag lipar pga smärtan, maten serveras på assietter är det det ni vill läsa om när jag skriver om det här i kvällsposten på måndag?

Det är inte klokt att det får gå till så här på sjukhuset i Ljungby idag.
Har jag som patient inga rättigheter eller kan de behandla en hur som helst?

2 kommentarer:

Maja sa...

Men fy då hur du blivit behandlad!! :( Man börjar bli rädd att bli sjuk har hört så mycket hemskt de senaste åren om hur patienterna blir behandlade...
Krya på dig!!

E-B sa...

God bättring! Jag blir arg när jag tänker på dina besvär orsakade av korkskallar. Hoppas du fick gehör för besvären till slut!