tisdag 20 april 2010

En stilla

morgonstund har jag haft här med en go kopp te och tystnad.
Men nu är det dags att få igång Nelly och om en stund Mihailo.
Skoldag idag igen, men snart är det sommarlov. Tiden går så snabbt och speciellt denna årstiden.
Är det någon som kan stanna klockan??

Idag inviger fina Nettan och Anna sin djurhälsan nere i Hamneda. Jag ska dit dels för jobbets räkning och ge en liten välkomst blomma och sen ska jag ge dem en privat med.
Dessa tjejer har ett helt underbart sätt att se på både mattar, hussar och deras små älsklingar.
Hädanefter kommer jag att anlita dem när jag behöver veterinär och pälsvård till mina små fina pälsklingar.

I söndags hade vi lite scrapp här i Ljungby, fick till några riktigt fina kort som jag är så nöjd med.
Helgen dess för innan var jag och Linda i Halmstad och scrappade, träffade gulliga Jannike och Lone.
Så nu till helgen ska jag och Lone på träff igen.
Ska bli så jädrans kul att komma iväg och få ännu mer inspiration från alla dessa duktiga tjejer, ja jag undrar var killarna har gömt sig som gillar att klippa och klistra.

Mihailo spelade sin första pojk allsvenska match i söndags, gick rätt bra förlorade med 1-0 eller hur man nu skriver.
Men det tar killarna snabbt igen.
Nästa match är på söndag så då får vi se om han får spela eller han får stå över en vecka.
Jag har inte riktigt fått kläm på detta här schemat, men lär mig väl med tiden.
Tur att han är duktig på att hålla mig informerad.

Jag är så himla sticksugen men vet inte riktigt vad jag vill sätta fingrarna i, har ju en del projekt som ligger och väntar på en ledig hand.

Jag börjar på tillbaka lite energi, tack till Biopat Eva för att hon hittar vad jag behöver stärka min kropp med.
Vad jag har förstått har jag en lång resa framför mig men vem gillar inte att resa??

Nu får jag ta tag i morron bestyren här och hoppas att er dag blir så där fin och bara helt underbar som min kommer att bli.

2 kommentarer:

Tina sa...

Just nu lyssnar jag på Pyret på radion =))
Va roligt att det blir en djurklinik till =))
Hoppas att du mår bra =))
Varm kram Tina

E-B sa...

djurhälsan i Hamneda - intressant. närmare än den vet jag går till nu. ska ha det i åtanke.
kram!