torsdag 29 april 2010

Rosen behandling

ska jag på idag.
Ser verkligen fram emot det, att få läka kroppen på ett smärtfritt sätt och dessutom av en superduktig terapeut.

Min stora dotter tittar inom en snabb runda innan hon ska till sin skola. De har det stressigt nu med alla prov som ska hinnas med innan det är dags för sommarlov. Men jag är så stolt över henne, ja även över min stora son som pluggar inom el.
De pluggar och kämpar på i skolan och sedan har de sina familjer att ta hand om på kvällar och helger.
Det är nästan så jag sitter och blir tårögd av stolthet och glädje att det har blivit så fina människor av dem. Att jag har varit en liten del skyldig till dem.

Idag blir det en lugn dag med att försöka ta tag i en utav alla böcker jag har här hemma med personlig utveckling.
Har nu ett tag läst romaner och annat som jag varit sugen på.
Behöver pausa ibland med annat att läsa än personlig utveckling för att få distans till det jag tar in.
Men nu känner jag att jag är redo för nya utmaningar och böcker.

Jag var på möte ang Destiantion Bolmenbygden igår. Träffade där en äldre kvinna som varit pensionär ett par tre år.
Hon var så pigg och nyfiken på alla delteman som kom upp, sa vid ett par tillfällen att det vet jag inget om så det vill jag gå på för att lära mig.
Det är precis så jag vill vara både nu och resten av livet. Nyfiken och inte rädd för att lära nya saker.
K du är min nya stora förebild.

Inga kommentarer: