lördag 14 november 2009

Ny kokad

saft har jag precis druckit. Finns inget som är godare än varm saft direkt efter koket, stark och värmande.
Lasse frostade av frysen igår och hittade alla goa bären som fick bli go saft idag.
Ska koka en omgång till sen är allt slut, och tyvärr blir den nog uppdrucke snabbare än jag hinner blinka.
Har en sockergris här hemma som tömmer allt vi har i den vägen.


Här är goshundarna Roly den stora och Jenny den lilla



Har precis rört ihop en våffelsmet så nu sitter Lasse och gräddar goa våfflor till oss.
Han var sugen på en bulle men har inga bakade och Nelly och jag kan ju inte äta färdigköpta.
Men våfflor är inte dumt det heller.

Tja annars har det varit en slappe dag utan dess like. Inte varit många meter från datorn idag vill jag lova.
Men imorron är det julkortspyssel som gäller.

Hoppas få fram min kreativa ådra innan dess, har lite utmaningar att jobba med.
Men annars kan jag bara va och sitta med och vara social, är bra på det med.

Nä nu får jag bänka mig vid våffelbordet annars får jag nog ingen

Inga kommentarer: