torsdag 26 juli 2012

Bildoktorn

har min lilla pärla varit hos idag, fixade hjulinställning så nu är allt fit for fight så att säga och inte så fasligt dyrt blev det. Hann hur mycket som helst på den 1½ timmen det tog för bilen att bli ok, gick och fikade på ett ställe som drivs av arbetslösa och utförsäkrade. Rätt vettigt pris men jag var den enda fikagästen så det kändes lite trist.

Gick sen en runda och hamnade till slut nere vid Lagaån, satte mig i skuggan och njöt av tystnade, vattenskvalp och lite stickning. Synd bara att de inte har bänkar på en så underbar plats, en liten oas mitt i stan.



Foto: Stickmys  vid Lagaån
visst ser det härligt ut.
Hade det inte legat så långt hemifrån hade jag gärna gått dit och haft mina meditationsstunder.
Det är så härligt att sitta ute och bara att få försvinna bort och stilla alla tjattankar som snurrar runt i huvudet hela tiden.
Idag har det annars varit full rulle med möte och dotterns frisörbesök. Fin som snus blev hon och jag tyckte att tjejen som klippte var kanonduktig så jag beställde tid även till mig. Får se om jag tycker likadant när hon väl varit i mitt huvud och krafsat rundor.

Nu ska jag ut och njuta lite i den svala kvällningen, gillar ju inte denna värme som vi fått nu, att man aldrig kan vara nöjd?!

Inga kommentarer: