onsdag 25 juli 2012

bara så där

tog min blogglust slut och det har varit en enorm torka från min sida.
Inte så att det inte händer massor av saker här hos mig utan mer för att jag hela tiden känner att så kan jag inte skriva eller så, men vem säger att jag inte kan det?
Jo bara jag själv, det hänger ihop med att jag har lätt för att lägga in egna värderingar i andras kommentarer eller åsikter och tror därmed att det inte är okej att skriva utifrån mitt hjärta.
Jag som aldrig brukar bry mig om vad andra tycker eller tänker har censurerat flera blogginlägg bara för att visa hänsyn till än den ena eller eller den andra, men nu är det slut med det.

Jag har varit så förbannad, ledsen och känt mig värdelös en längre tid nu och mediterar då och då för att se om jag kan komma åt vad det är som gör mig förbannad.
Men som vanligt gömmer jag mig och försvinner i min meditation, och det är ju klart att hur kul är det att ta fram gamla jobbiga minnen och börja bearbeta för att sen släppa och gå vidare.
Ja, jag njuter i alla fall inte av det men inser mer och mer att det är det enda rätta att göra för att komma vidare.

Så nu mina vänner är det dags att tända ljusen och sätta sig i stillheten igen och bara vara och se vad som kommer fram för nu är jag redo för nästa steg här i livet.

















Inga kommentarer: